dijous, 20 de gener del 2011

La violència de gènere



1. Cerca informació sobre la violència de gènere i explica la teva opinió sobre el tema.

La violencia contra las mujeres está vinculada al desequilibrio en las relaciones de poder entre los sexos en los ámbitos social, económico, religioso y político, pese a todos los esfuerzos de las legislaciones en favor de la igualdad. Constituye un atentado contra el derecho a la vida, a la seguridad, a la libertad, a la dignidad y a la integridad física y psíquica de la víctima y todo ello supone, por lo tanto, un obstáculo para el desarrollo de una sociedad democrática. La violencia que padecen las mujeres comprende cuatro modalidades, que van desde la agresión física -con resultado de muerte en multitud de ocasiones-, la violencia sexual, la psicológica y la económica.
Los datos estadísticos revelan que entre un 35% y un 40% de mujeres que viven emparejadas sufren malos tratos físicos o psíquicos por parte del hombre, lo que permite afirmar que miles de mujeres están bajo amenaza de muerte.  




*La meva opinió es que entre els homes i les dones ha d'haber igualtat, en tots els sentits...
Tant la dona com el home, perque normalment sempre solen dir, si una dona pega a un home no pasa res pero si l'home pega a la dona ja es un maltratador.
Avui en día majoritariament he ha mes homes que maltraten sicologicament tant com  fisicament a les dones. Demoment domes conec poc casos de que hagui estat del s'enreves, pero tant la dona com el home, s'han de tenir un respect i ha d'haber igualtat, perque no vol dir que perque siguis dona ets inferior, no no tothom és igual tengui el sexe que tengui.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada