dimecres, 17 de novembre del 2010

3. Ves a la pàgina següent: http://www.xtec.es/~eescola/cos/index.htm sobre les frases fetes del cos humà i intenta crear una història on n'apareguin deu. Les frases fetes que trobaràs duen el significat al costat.


-Cloure la boca: callar
-enganyar al cor: Creure's capaç de quelcom i no ésser-ne
-Cosir-se la boca :Imposar-se silenci
-Tallar les cames: Impedir actuar
-Inflar el cap: Incitar algú amb intencions tendencioses
-Ficar-se al cap: Tenir una idea fixa
-Tirar-se els plats pel cap:Renyir




-<< Na Lluisa cualque dia havia de cloure la boca, no es pot enganyar al cor>> va dir na Llúcia.
 En aquell moment em vaig cosir la boca, estava contra l'espasa i la paret. Tant na Llúcia com na Lluïsa són les meves millors amigues i ara estan barellades, hauria de tallar les cames a tot això.
    Tot aquest malentès ve per un simple ninet a qui li agrada inflar els caps de l'altra gent. Però, ara mateix
una idea se m'ha ficat al cap, li diré a totes dues de quedar a ca nostra i les tancaré dins la meva habitació amb clau i que se tirin els plats pel cap fins que se cansin i vulguin  ser les mateixes d'abans.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada